• CÍMLAP
  • PODCAST ARCHÍVUM
  • RÓLUNK

borravalo.hu

gasztro●kultúra

  • Étel
  • Ital
  • Kultúra
  • Történelem
  • Kapcsolat

Újratöltött Bormarketing Bizottság

2010-11-25 ● Kántor Endre

Hosszú szünet és nagy csönd után ismét van Bormarketing Bizottság, legalábbis a Vidékfejlesztési Minisztérium közleménye szerint. 13 nevet is mondtak, köztük pl. Szepsy Istvánét. Részt vesz a bizottság munkájában az AMC nemrég kinevezett új vezetője is. Közben az is kiderült: az AMC veszi vissza a koordinátori szerepet.

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter december 1-jei hatállyal kinevezte az újjáalakuló Bormarketing Bizottság tagjait – közölte a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM). A közlemény szerint a 13 fős testület munkájában részt vesz az Agrármarketing Centrum (AMC) nemrég kinevezett új vezetője, Dr. Simon Péter jogász is, aki a titkári teendőket látja majd el.

Ami nekünk sokkal fontosabb: olyan nevek is kerültek a bizottságban, melyek alapján felcsillanhat némi remény a bormarketingben. Íme a lista, megnevezések a közlemény alapján, zárójelesek tőlünk:

Mészáros Péter marketingszakember

Csutorás Ferenc borász

Geönczeöl Attila marketingszakember (újságíró, volt bormarketinges projektvezető)

Klément György Zoltán borász (Cegléd ? Fidesz-KDNP-s önkormányzati képviselő)

Dr. Simon Péter jogász, az AMC igazgatója

Tálas László borász (Tiszakürtről)

Csathó Pál marketing szakember (Grafikusművész)

Kampósné W. Grácia marketing szakember (a Corvinum kötelékében állt)

Rigler Zsolt marketing szakember (Soproni bormarketing)

Marozsán Judit borász (Hadobás Pince, Markaz)

Szepsy István borász

Ács Dóra marketing szakember (Az Élelmiszer szaklap főszerkesztője)

Farkas Zoltán marketing szakember

Az elmúlt időszakban azonban a borászati szakma megosztottsága és a szervezetek közötti megegyezés hiánya átgondolatlan döntésekhez és a közösségi bormarketing széthullásához vezetett. Nyilvánvalóvá vált, hogy a működésképtelen helyzeten változtatni kell – áll a közleményben.

Ennek függvényében külön érdekes, ami a sorok között olvasható (és más infókkal együtt értelmes csak). Mégpedig az, hogy a bizottság megalakulásával egy időben történt rendeletmódosítással gyakorlatilag egy 2007-es helyzet állt vissza. Ahogy a közlemény fogalmaz:

?A rendeletmódosítás értelmében átalakul az AMC és a Bormarketing Bizottság együttműködése is. Eddig a járulékokból befolyt összeg 5 százalékát működésre költötték el, az AMC belépésével ezt az összeget is a marketing programok finanszírozására lehet költeni.?

Azaz, lefordítva ez: eddig az 5 százalékot a (mindenkori) Bormarketing Kft. működésére költötték, most ezt a szerepet visszaveszi az AMC. Vagyis, volt egy jó három éves geller, volt egy elképzelés, amely szerint a bort külön kell kezelni a tejtől és mangalicasonkától, ezért külön szervet igényel. A jelenlegi állás szerint nem.

Különben, izgalmas, hogy olyan nevek is ott vannak a most alakult bizottságban, mint pl. Geönczeöl Attila, aki még a Nemes Richárd vezetése alatti Bormarketing Kft.-ben volt regionális projektvezető. Aztán, vannak számunkra jószerivel ismeretlenek is a nevek között, és, ahogy a kolléga fogalmaz, a marketingszakemberek között vannak kereskedők, újságírók és grafikusok.

A PR-zsargon így megy tovább: ?A minisztérium azt szeretné, hogy az egyértelmű felelősségi viszonyok megteremtésével a bortermelők érzékeljék a kötelezően befizetett járulékuk sikeres hasznosulását. A rendeletmódosítással a többszereplős, átláthatatlan rendszer leegyszerűsödik, a minisztérium arra törekszik, hogy eredményesebbé váljon és megújuljon a közösségi bormarketing.?

Hogy ez mennyire nincs így, azt mutatja a megindult ellenkampány: a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT), a Magyar Sző lő- és Bortermelők Szövetsége, a Magyar Borakadémia, a Pannon Bormíves Céh, a Magyar Független Szőlő és Bor termelők Országos Szövetsége (Vindependent) és a felszámolás alatt álló Közösségi Bormarketing Kft. nyilatkozatot írtak alá, melyben azt mondják ki, hogy az állami szervezet bormarketing feladatokat nem képes elvégezni.

Más megint nem maradt, csak a remény, hogy most, három év alatt a negyedik nekifutásra (1. AMC, 2. Magyar Bormarketing Non-profit Kft. 3. Közösségi Bormarketing Kft. 4. AMC) sikerül. Erre igyunk!

Címkék: AMC, bormarketing, közösségi, marketing, pénz, Szepsy, vita

← Hogyan szedjük ki a foltot? Nem akarom így befejezni →

Tetszett? Küldd el másoknak is!

Kövess minket

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • YouTube

keresés

PODCAST FELIRATKOZÁS

  • SpotifySpotify
  • Apple PodcastsApple Podcasts
  • DeezerDeezer
  • Podcast AddictPodcast Addict

PODCAST TÁR

Borravaló
Borravaló
Ács Bori: Ki ne mondd, hogy újraértelmezett...
Loading
00:00 / 40:42
Apple Podcasts Deezer Podcast Addict RSS Spotify
RSS Feed
  • Ács Bori: Ki ne mondd, hogy újraértelmezett...

    Ács Bori: Ki ne mondd, hogy újraértelmezett...

    May 19, 2025 • 40:42

    Ács Bori, a Telex újságírója, gasztro rovatvezetője bölcsészeti háttérrel lett gasztrós szakíró, majd szakácskönyvszerző. Amiről ír, azt mindig tapasztalatból teszi: rigorózusan elkészít mindent maga.

  • Ercsey Dani, a borverseny ultramaratonista

    Ercsey Dani, a borverseny ultramaratonista

    May 9, 2025 • 38:04

    Ercsey Dániel borszakíró, a Pécsi Borozó főszerkesztője igazi borverseny ultramaratonista: nála több nemzetközi és hazai versenyen kevesen vettek részt. Beszélgettünk a versenyek értelméről, magyar borok helyzetéről, bormarketingről.

  • Arany Kaviár: harmincöt év hagyomány, kitartás és innováció

    Arany Kaviár: harmincöt év hagyomány, kitartás és innováció

    Apr 24, 2025 • 38:08

    Az Arany Kaviár Étterem 2025. március 12-én ünnepelte fennállásának 35. évfordulóját. Harmincöt még gombócból is sok, nemhogy vendéglátásból. Ami az éttermet életben tartotta, nem titok, viszont annál nehezebb pálya: személyes részvétel, odaadás, szenvedély, kitartás.

  • Mit ettek a soproni úriszéken 1775-ben?

    Mit ettek a soproni úriszéken 1775-ben?

    Apr 9, 2025 • 40:43

    Étkezések, ételek Sopron város úriszékén, 1775 – ez a címe annak a forrásközlésnek és előtanulmánynak, amit D. Szakács Anita történész jegyez, és amely részletesen bemutatja, milyen ételek és italok voltak terítéken ebben az esztendőben az úriszék tagjainak.

  • Diplomatából főzőnő: Mautner Zsófi

    Diplomatából főzőnő: Mautner Zsófi

    Apr 2, 2025 • 41:15

    Diplomatának indult, külker végzettséggel, hat nyelvvel, ígéretes külföldi karrierrel. Aztán besodorta az először csak hobbinak induló gasztroblog. A Mautner Zsófi sztori.

  • A vegán pizzaiolo: Preyer György

    A vegán pizzaiolo: Preyer György

    Mar 28, 2025 • 38:41

    Kommunikációs szakember volt, aztán elkezdett pizzasütéssel foglalkozni, mondván, na nehogymár egy pizzát ne tudjon ő maga megsütni… Mára az egyik leginnovatívabb gasztroműhely tulajdonosa.

  • A fogyasztókat és iparági szereplőket bünteti Donald Trump

    A fogyasztókat és iparági szereplőket bünteti Donald Trump

    Mar 19, 2025 • 42:12

    Döbbenetes, 200%-os büntetővámot jelentett be Donald Trump amerikai elnök az EU-ból érkező alkoholos italokra. Az USA az Európai Unio legnagyobb exportpiaca ebben az ágazatban, rengeteg érintett van a borászatoktól, a likőr- és párlatkészítőkön át a sörcégekig. Érintettek a gyartók, a kereskedők, de a sor végen a legnagyobb vesztes a fogyasztó…

  • Ikonikus ételek, melyek fiatalabbak, mint hinnéd!

    Ikonikus ételek, melyek fiatalabbak, mint hinnéd!

    Mar 13, 2025 • 33:11

    Vannak olyan ételek, amelyek világhírnévre tettek szert, és meghatározóak egy ország, vagy népcsoport szempontjából, így aztán nem meglepő, ha sokan azt hiszik, hogy ezek hagyományos, régi receptek. Nos, ez nagyon sokszor nem így van…

  • A prágai temető receptjei

    A prágai temető receptjei

    Mar 5, 2025 • 40:16

    Umberto Eco zseniálisan fordulatos, cselekményben tobzódó 19. századi történelmi regényének főhőse Simone Simonini – a galád hamisítónak és kémnek egyetlen öröme van az életben: az evés. Na, de miket eszik? És ezeket hogyan kell elkészíteni?

  • Nagy Zoltán: Prága úgy elhúzott, hogy csak a féklámpáit látjuk...

    Nagy Zoltán: Prága úgy elhúzott, hogy csak a féklámpáit látjuk...

    Feb 27, 2025 • 40:19

    „Nem mindig a személyes preferenciáinkat követi a piac, de nekünk az a dolgunk, hogy lekövessük a változásokat ” – mondja Nagy Zoltán, a Boutiq’ Bar tulajdonosa. Ezt azonban néha könnyebb mondani, mint csinálni…

Facebook közösség

Instagram

Follow on Instagram

Keresés

Borravalo.hu – gasztrokultúra

  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok és feltételek

VAN BARÁTUNK

Copyright © 2025 · Borravalo.hu - minden jog fenntartva!