• CÍMLAP
  • PODCAST ARCHÍVUM
  • RÓLUNK

borravalo.hu

gasztro●kultúra

  • Étel
  • Ital
  • Kultúra
  • Történelem
  • Kapcsolat

Újratöltött Bormarketing Bizottság

2010-11-25 ● Kántor Endre

Hosszú szünet és nagy csönd után ismét van Bormarketing Bizottság, legalábbis a Vidékfejlesztési Minisztérium közleménye szerint. 13 nevet is mondtak, köztük pl. Szepsy Istvánét. Részt vesz a bizottság munkájában az AMC nemrég kinevezett új vezetője is. Közben az is kiderült: az AMC veszi vissza a koordinátori szerepet.

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter december 1-jei hatállyal kinevezte az újjáalakuló Bormarketing Bizottság tagjait – közölte a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM). A közlemény szerint a 13 fős testület munkájában részt vesz az Agrármarketing Centrum (AMC) nemrég kinevezett új vezetője, Dr. Simon Péter jogász is, aki a titkári teendőket látja majd el.

Ami nekünk sokkal fontosabb: olyan nevek is kerültek a bizottságban, melyek alapján felcsillanhat némi remény a bormarketingben. Íme a lista, megnevezések a közlemény alapján, zárójelesek tőlünk:

Mészáros Péter marketingszakember

Csutorás Ferenc borász

Geönczeöl Attila marketingszakember (újságíró, volt bormarketinges projektvezető)

Klément György Zoltán borász (Cegléd ? Fidesz-KDNP-s önkormányzati képviselő)

Dr. Simon Péter jogász, az AMC igazgatója

Tálas László borász (Tiszakürtről)

Csathó Pál marketing szakember (Grafikusművész)

Kampósné W. Grácia marketing szakember (a Corvinum kötelékében állt)

Rigler Zsolt marketing szakember (Soproni bormarketing)

Marozsán Judit borász (Hadobás Pince, Markaz)

Szepsy István borász

Ács Dóra marketing szakember (Az Élelmiszer szaklap főszerkesztője)

Farkas Zoltán marketing szakember

Az elmúlt időszakban azonban a borászati szakma megosztottsága és a szervezetek közötti megegyezés hiánya átgondolatlan döntésekhez és a közösségi bormarketing széthullásához vezetett. Nyilvánvalóvá vált, hogy a működésképtelen helyzeten változtatni kell – áll a közleményben.

Ennek függvényében külön érdekes, ami a sorok között olvasható (és más infókkal együtt értelmes csak). Mégpedig az, hogy a bizottság megalakulásával egy időben történt rendeletmódosítással gyakorlatilag egy 2007-es helyzet állt vissza. Ahogy a közlemény fogalmaz:

?A rendeletmódosítás értelmében átalakul az AMC és a Bormarketing Bizottság együttműködése is. Eddig a járulékokból befolyt összeg 5 százalékát működésre költötték el, az AMC belépésével ezt az összeget is a marketing programok finanszírozására lehet költeni.?

Azaz, lefordítva ez: eddig az 5 százalékot a (mindenkori) Bormarketing Kft. működésére költötték, most ezt a szerepet visszaveszi az AMC. Vagyis, volt egy jó három éves geller, volt egy elképzelés, amely szerint a bort külön kell kezelni a tejtől és mangalicasonkától, ezért külön szervet igényel. A jelenlegi állás szerint nem.

Különben, izgalmas, hogy olyan nevek is ott vannak a most alakult bizottságban, mint pl. Geönczeöl Attila, aki még a Nemes Richárd vezetése alatti Bormarketing Kft.-ben volt regionális projektvezető. Aztán, vannak számunkra jószerivel ismeretlenek is a nevek között, és, ahogy a kolléga fogalmaz, a marketingszakemberek között vannak kereskedők, újságírók és grafikusok.

A PR-zsargon így megy tovább: ?A minisztérium azt szeretné, hogy az egyértelmű felelősségi viszonyok megteremtésével a bortermelők érzékeljék a kötelezően befizetett járulékuk sikeres hasznosulását. A rendeletmódosítással a többszereplős, átláthatatlan rendszer leegyszerűsödik, a minisztérium arra törekszik, hogy eredményesebbé váljon és megújuljon a közösségi bormarketing.?

Hogy ez mennyire nincs így, azt mutatja a megindult ellenkampány: a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT), a Magyar Sző lő- és Bortermelők Szövetsége, a Magyar Borakadémia, a Pannon Bormíves Céh, a Magyar Független Szőlő és Bor termelők Országos Szövetsége (Vindependent) és a felszámolás alatt álló Közösségi Bormarketing Kft. nyilatkozatot írtak alá, melyben azt mondják ki, hogy az állami szervezet bormarketing feladatokat nem képes elvégezni.

Más megint nem maradt, csak a remény, hogy most, három év alatt a negyedik nekifutásra (1. AMC, 2. Magyar Bormarketing Non-profit Kft. 3. Közösségi Bormarketing Kft. 4. AMC) sikerül. Erre igyunk!

Címkék: AMC, bormarketing, közösségi, marketing, pénz, Szepsy, vita

← Hogyan szedjük ki a foltot? Nem akarom így befejezni →

Tetszett? Küldd el másoknak is!

Kövess minket

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • YouTube

keresés

PODCAST FELIRATKOZÁS

  • SpotifySpotify
  • Apple PodcastsApple Podcasts
  • DeezerDeezer
  • Podcast AddictPodcast Addict

PODCAST TÁR

Borravaló
Borravaló
Kéktúrásból hasgombász: Almási Petra
Loading
00:00 / 31:54
Apple Podcasts Deezer Podcast Addict RSS Spotify
RSS Feed
  • Kéktúrásból hasgombász: Almási Petra

    Kéktúrásból hasgombász: Almási Petra

    Nov 5, 2025 • 31:54

    Ehető gombák Magyarországon címmel jelent meg Almási Petra könyve, a hazai erdők fogyasztható gombáiról, friss felhasználási módjairól és tartósításásáról. Kezdő és gyakorlott gombászoknak, és a megszokottól eltérő alapanyagokra nyitottaknak.

  • Mit adott nekünk Gundel Károly?

    Mit adott nekünk Gundel Károly?

    Oct 21, 2025 • 32:13

    Világlátott vendéglős, hagyományőrző, újító, gasztro író, akiről a világkiállítás kapcsán még a New York Times is szuperlatívuszokban írt. Katona Csaba történész és Kántor Bandi születésének évfordulója apropóján beszélgetnek Gundel Károlyról.

  • Kappadókiától Dzserbáig - nyári élményeink

    Kappadókiától Dzserbáig - nyári élményeink

    Oct 16, 2025 • 36:22

    Az idei nyár is dúskált gasztro élményekben – persze így van ez, ha az ember eleve keresi ezeket. Gazdagodtunk szép élményekkel külföldön és itthon is, ezeket elevenítjük fel.

  • Celebpiák: Jason Momoa vodkáján is túl

    Celebpiák: Jason Momoa vodkáján is túl

    Oct 9, 2025 • 39:05

    Mit keresnek a celebek a lepárlókban, pincékben? Mióta trend az, hogy egy színész, zenész, vagy sportoló saját italmárkát népszerűsít? Erről beszélgettünk Nagy Zoltánnal, a Boutiq’Bar tulajdonosával.

  • Bubik Szekszárdról - 1838

    Bubik Szekszárdról - 1838

    Sep 30, 2025 • 37:03

    Szekszárd és pezsgő? Ráadásul methodé tradicionelle, azaz palackos erjesztés és érlelés? Az 1838 nem egy dátum, bár az is lehetne, hisz a magyar pezsgőgyártás hőskorát idézi meg, a számmal ellátott palackokban azonban egy borvidék teljesen új arca mutatkozik be.

  • Női szemmel a rum pincében - Cynthia Vargas, a Matusalem master blendere

    Női szemmel a rum pincében - Cynthia Vargas, a Matusalem master blendere

    Sep 23, 2025 • 15:21

    Izgalmas, rendhagyó és hiánypótló bemutatón vehettünk részt a Casa Ron Matusalem és a Liquid Gold rendezésében: a master blender Cynthia Vargas először hagyta el a dominikai érlelőpincét, hogy bemutassa, mivel dolgozik most, milyen újdonságok vannak.

  • Pacal, birkahere, borjúbríz - fincsi, mi?

    Pacal, birkahere, borjúbríz - fincsi, mi?

    Jun 24, 2025 • 35:54

    Pacal, hagymás vér, kakastöke paprikás, bárányszív steak, a Hortobágy osztrigája, rántott velő – fincsi, mi? Bizony fincsi, pedig a legtöbben vagy nem mernek ilyen alapanyaghoz nyúlni, vagy nem is tudnak róla.

  • A füredi Anna-bálon… Na de, miért pont ott?

    A füredi Anna-bálon… Na de, miért pont ott?

    Jun 17, 2025 • 35:22

    Idén volna 200 éves a füredi Anna-bál… De csak volna, ha igaz lenne a legenda. Sajnos azonban, mint oly gyakran, itt sem teljesen stimmel a sztori, legalábbis jelen történeti tudásunk és a kutatások alapján.

  • Unta a rántott sajtot, sikeres étterem tulaj lett: Ranjeet Singh Dhillon

    Unta a rántott sajtot, sikeres étterem tulaj lett: Ranjeet Singh Dhillon

    Jun 11, 2025 • 39:18

    Ranjeet Singh Dhillon, a 20 éves Indigo, Bombay és Indigo Express éttermek társtulajdonosa fiatalemberként, először 1990-ben érkezett Magyarországra, amiről akkor még alig tudott valamit.

  • Tóth Szilárd: szeretem, ha mosolyognak az emberek!

    Tóth Szilárd: szeretem, ha mosolyognak az emberek!

    May 22, 2025 • 43:16

    A Michelin és zöld csillagos SALT étterem séfje az idei MBH Gourmet Fesztivál egyik nagykövete. Imádja azzal megmosolyogtatni a vendégeket, amikor ételeivel átad valamit magából.

Facebook közösség

Instagram

Follow on Instagram

Keresés

Borravalo.hu – gasztrokultúra

  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok és feltételek

VAN BARÁTUNK

Copyright © 2025 · Borravalo.hu - minden jog fenntartva!