Elképesztő módon fogy a világon az Oyster Bay. A gazdvilvál természetesen hatással van a borpiacra, a fogyasztók a drágább boroktól az olcsóbbak felé mozdulnak el. Ez sokszor azt jelenti, hogy a hagyományosan drágább borvidékekhez képest alternatívát keresnek. Ha azonban van alternatív és olcsóbb választás ugyanonnan, miért ne?
Volt egy felmérés pár hónapja, amit a Wine and Spirit Trade Association dobott össze. E szerint a brit referencia piacon (hogy mit isznak a britek, mutatja, éppen merre megy a piac) a fehérborok terén még mindig a chardonnay a legnépszerűbb, második a pinot grigio, harmadik a nemrég még második sauvignon blanc. A felmérés megállapította, hogy a britek közel fele tartja fontosnak a borvidéket, kétharmada a származási országot, mégis, 77 százalékuknál az árengedmény, vagy akció a döntő. Kettőt fizet hármat kap akciókkal mindent el lehet adni, mondják brit barátaink.
Ennek ellenére ott van a származási ország és borfajta is, mint elég fontos tényező, és talán ezek együttese miatt lett elképesztően sikeres az Oyster Bay. Ha sauvignon blancra gondolunk, akkor az a két márka jut eszünkbe, ami az új-zélandi borok terén igazi átütő sikert hozott, a Tohu és a Cloudy Bay. Ezek az ára a sikerrel együtt az évek folyamán szépen felszaladt, nem így az Oyster Bay-é. Ők a jó név mellett tartották az árukat, és ez jó taktikának bizonyult.
A júniusban végződött pénzügyi évben ugyanis 30 millió dolláros rekord profitra (57 százalékos emelkedés) tett szert az Oyster Bay, és gondoljunk bele: ez volt a válság legkeményebb időszaka, már ha hihetünk annak, hogy már szépen lassan lábalunk ki az egészből. A márka tulajdonos, Delegat?s Group részvényeinek árfolyama 10 százalékkal ugrott meg a hírre, 2008 nyara óta nem látott magasségokba, 2,38 dollárra. A Delegat?s ügyvezetője, Jim Delegat szerint a társaság eredménye egyértelműen az Oyster Bay-nek köszönhető, és jövőre hasonló, vagy még ennél is jobb eredményt várnak.
Az Oyster Bay eladásai is megugrottak, 20 százalékkal, így közel 21 millió palackot értékesítettek világszerte. Ezzel az Oyster Bay megszilárdította helyét a brit piacon, mint a legismertebb prémium új-zélandi bormárka. Merlot-ból például az 5 font fölötti kategóriában ebből adtak el legtöbbet. Az amerikai piacon is a top 10 import bor között van a 10 dollár fölötti kategóriában. Itthon tudomásunk szerint nem kapható?