Úgy tűnik, sokan a bizniszben sokat köszönhetnek a női ízlésnek: megugrottak ugyanis a rosé eladások, és elsősorban a női fogyasztók miatt. Mit megugrottak, egyenesen rekordot állítottak be a brit piacon, ami válságban nem utolsó dolog.
Augusztusig számolva idén a csendes borok piaca először ütötte át az 5 milliárd fontos határt, és a tavalyi szinthez képest 6,5 százalékos növekedést mutatott. Válságban nem rossz? Sőt, ha így megy tovább, ha hihetünk a Daily Mailnek nyilatkozó szakiknak, akkor a britek idén 100 millió láda bort vesznek majd összesen, ami szintén elég szép tétel. Persze, miért ne hihetnénk, hisz most jön még csak az év végi roham, céges bulik, karácsony, újév, the works.
Az AC Nielsen adatai szerint a borpiac felülmúlta a teljes italszektor teljesítményét, amely összességében 5,6 százalékkal bővült augusztusig ? ez persze szintén nem olyan rossz teljesítmény. A szakik szerint a csendes borok piacát elsősorban a rosé értékesítés dobta meg, a rosé eladások 15 százalékkal nőttek, minden vásárolt bornak a 11 százaléka volt rosébor az Egyesült Királyságban, ami ugye, referenciapiac. És mindezt a női fogyasztók vásárlása tette, állítják a szakik.
Stewart Blunt piaci elemző szerint nagy sikertörténet ez: amikor négy évvel ezelőtt a rosé-divat nagyban beindult, mindenki azt hitte, csak egy átmeneti amerikai hóbortról van szó ? a növekedés azonban ennek ellenkezőjét bizonyította. Ami pedig még igen fontos: nőtt az átlagára is a bornak, jelenleg egy palack átlagosan 4,28 fontba (1233 forint) kerül.
Az egyik legnagyobb szereplő a piacon a Blossom Hill. Ők négy roséval vannak jelen, eladásaik 11,5 százalékkal nőttek eddig idén. Mondjuk nem véletlenül: 2 millió fontot költöttek tévéreklámokra, a Wimbledoni tornát pedig 750 ezer fonttal szponzorálták.
A pezsgők és erősített borok nem szerepeltek ilyen jól, ebben a szegmensben csökkentek az eladások – ez alól kivételt csak a portói élvez.