A siker jelentőségét jól jellemzi, hogy 2007-ben Európában ez az egyetlen sikeres bormarketing pályázat, noha úgy a franciák, mint a spanyolok vagy az olaszok is ringbe szálltak.
A régiós konzorcium azt jelenti, hogy Szekszárd és Villány együtt, a Regius Vinum Europae (Európa királyi borai) ambiciózus cím alatt pályázott, felrajzolva a Dél-Pannón régiót mintegy. A vállalkozás legfontosabb elemét, a beugrót, azaz a súlyos, negyedmilliárdos önrészt öt pincészet biztosítja. A fő finanszírozó a Wunderlich Pincészet, a régió avantgarde-ját alkotó finanszírozó csapat tagja továbbá a Bock, a Sauska, a Takler és a Vylyan.
Bock József és Ipacs Szabó István a Vylyantól
A nagyívű, három éves tervben (2008-2010) gondolkozó vállalkozás főbb célkitűzései: piacbővítés az únióban, vagy ahogy Szűcs Róbert (Wunderlich Pincészet) mondta: „világszinten is láthatóvá kell válnunk.” A belső piacon evidenciává tenni az eredetvédelem alapvető jelentőségét, a védett eredetű ill. földrajzi eredet-megjelöléssel ellátott, meghatározott termőhelyről származó minőségi bor titulus súlyát, ami nélkül nincs sikeres borország.
A „McWine-nal” szemben az únió az m.t. borról szól, a Dél-Pannón régió borai is erről akarnak szólni, mert az eredetvédelem az uniformizálódás inverze. Cél a belső és külső piac közti kommunikáció javítása is, az információk eljuttatása a célpiacokra (Anglia, Írország, Németország, Ausztria, Lettország, Lengyelország és persze a belső piac).
A szövetség tagjai egyetértenek abban, hogy a Szekszárd-Villány tengely által készített borok cseppet jelentenek csak a világ bortengerében, ezzel szemben úgy gondolják, hogy a régió vezető ereje lehet a magyar bornak, mert a világban a magyar bor képviselhető szegmensét jelenti illetve mint régió, jól kommunikálható és eladható.
Heimann Zoltán szerint koncentrálni kell a pénzeszközöket, nem szabad százfelé szórni, egységes, arculatot kell formálni, mellyel a régió a világban megjelenik és szinergiákra kell törekedni a végre, annyi év csipkerózsika-álma után talán tényleg beinduló Bormarketing Kht-val is, mely a jövedéki adóból marketing-hozzájárulássá átváltozott pénzek fölött diszponál.
A pályázó szervezetek (három hegyközség: a Tenkes, Villány és a Szekszárdi Borvidék) megtalálták azt a profi, szorgos és empatikus szervezetet (Rekontir Kft.), melyanya 1500 oldalas piackutatási got készített és megírta a sikeres pályázatot.
Valami végre tényleg történt, valódi összefogás és előrelépés ez a szokásos helyben járás és széthúzás helyett, magyar bortörténelmi esemény, ami valódi eredményeket fog hozni. (Ez kicsit vörös farok, de igaz).
Dr. Nemtudomka
Korábban:
Jövőre indulhat a bormarketing