• Bor
  • Sör
  • Párlat
  • Kávé
  • Gasztro

borravalo.hu

bor ● sör ● párlat ● kávé ● gasztro ● bárkultúra

  • Címlap
  • Közélet
  • Hírek
  • Design
  • Podcast
  • Mindenmás
  • Kapcsolat

Villány és Szekszárd a McWine ellen

2007-11-08 ● Kántor Endre

Joggal nevezhető szenzációsnak az az aláírási ceremóniácska, mely október 5-én zajlott le Villányban, a Bock pincészetben. Persze fura, hogy csak most írunk róla, lényeg, hogy nem nagyon lett exponálva a dolog, a Borigo is csak legutóbbi számában hozta le. A 2 millió eurós borpromóciós projekt egymillió eurós úniós támogatásban részesül, ami hihetetlen siker és új dimenzióba emelheti a villányi bort.

A siker jelentőségét jól jellemzi, hogy 2007-ben Európában ez az egyetlen sikeres bormarketing pályázat, noha úgy a franciák, mint a spanyolok vagy az olaszok is ringbe szálltak.

A régiós konzorcium azt jelenti, hogy Szekszárd és Villány együtt, a Regius Vinum Europae (Európa királyi borai) ambiciózus cím alatt pályázott, felrajzolva a Dél-Pannón régiót mintegy. A vállalkozás legfontosabb elemét, a beugrót, azaz a súlyos, negyedmilliárdos önrészt öt pincészet biztosítja. A fő finanszírozó a Wunderlich Pincészet, a régió avantgarde-ját alkotó finanszírozó csapat tagja továbbá a Bock, a Sauska, a Takler és a Vylyan.

Bock József és Ipacs Szabó István a Vylyantól

A nagyívű, három éves tervben (2008-2010) gondolkozó vállalkozás főbb célkitűzései: piacbővítés az únióban, vagy ahogy Szűcs Róbert (Wunderlich Pincészet) mondta: „világszinten is láthatóvá kell válnunk.” A belső piacon evidenciává tenni az eredetvédelem alapvető jelentőségét, a védett eredetű ill. földrajzi eredet-megjelöléssel ellátott, meghatározott termőhelyről származó minőségi bor titulus súlyát, ami nélkül nincs sikeres borország.

A „McWine-nal” szemben az únió az m.t. borról szól, a Dél-Pannón régió borai is erről akarnak szólni, mert az eredetvédelem az uniformizálódás inverze. Cél a belső és külső piac közti kommunikáció javítása is, az információk eljuttatása a célpiacokra (Anglia, Írország, Németország, Ausztria, Lettország, Lengyelország és persze a belső piac).

A szövetség tagjai egyetértenek abban, hogy a Szekszárd-Villány tengely által készített borok cseppet jelentenek csak a világ bortengerében, ezzel szemben úgy gondolják, hogy a régió vezető ereje lehet a magyar bornak, mert a világban a magyar bor képviselhető szegmensét jelenti illetve mint régió, jól kommunikálható és eladható.

Heimann Zoltán szerint koncentrálni kell a pénzeszközöket, nem szabad százfelé szórni, egységes, arculatot kell formálni, mellyel a régió a világban megjelenik és szinergiákra kell törekedni a végre, annyi év csipkerózsika-álma után talán tényleg beinduló Bormarketing Kht-val is, mely a jövedéki adóból marketing-hozzájárulássá átváltozott pénzek fölött diszponál.

A pályázó szervezetek (három hegyközség: a Tenkes, Villány és a Szekszárdi Borvidék) megtalálták azt a profi, szorgos és empatikus szervezetet (Rekontir Kft.), melyanya 1500 oldalas piackutatási got készített és megírta a sikeres pályázatot.

Valami végre tényleg történt, valódi összefogás és előrelépés ez a szokásos helyben járás és széthúzás helyett, magyar bortörténelmi esemény, ami valódi eredményeket fog hozni. (Ez kicsit vörös farok, de igaz).

Dr. Nemtudomka

Korábban:

Tokaj járatlan úton

Jövőre indulhat a bormarketing

Rákóczi rendszeréhez tér vissza Szepsy

Kamocsay: Nem vagyunk eléggé figyelemfelketőek

Címkék: Bock, Regius Vinum Europae, Sauska, Szekszárd, Takler, Tenkes, Villány, Vylyan, Wunderlich

← Nem kelt el a 26 milliós bor Soha ilyen drága aszú nem volt →

Tetszett? Küldd el másoknak is!

Kövess minket

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Tumblr
  • Twitter
  • YouTube

Podcast

Whisky: a hagyomány él, de erősödik a koktél trend

Konc vs. Cibere – farsang és böjt

Márciusi ifjak és a szabadság bora

Instagram

Follow on Instagram

Hírlevél

Nem szeretnél lemaradni? Érdekelnek a kiemelt események, ajánlatok?

Hírek, Programok

Nagy Egri Borműhely kóstoló

Négy érmet hoztak el a Kreinbacher magnumok a pezsgő vb-n

Borszerda egri borokkal

Egytőről évjáratbemutató

Negyedszer is Trófea díjat kapott a Tornai Pincészet



Mi az, hogy ital/bár kultúra? Egyáltalán, miért kell a borokról, sörökről, párlatokról vagy kávékról kóstolójegyzetet írni? Inni kell, és kész, nem? De.
Persze, mi azt gondoljuk, hogy közben keresni kell a jót, a még jobbat, a tökéletest - ha van olyan. A kultúra a civilizáció építőeleme. Ahogy az irodalomban vagy zenében, az italok és ételek terén is lehet alkotni, és a tökélyre törekvő alkotást megérteni. Közben pedig lehet inni is - ünnepkor, lazításnak, búfelejtésre - hisz ez is kultúránk része. Főleg akkor, ha kulturáltan csináljuk. Ezért vagyunk mi: hogy megmutassuk mit és hogyan érdemes. Hogy mikor, az rátok van bízva...
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok és feltételek

Keresés

Archívum

Facebook közösség

Copyright © 2023 · Borravalo.hu - minden jog fenntartva!