• Bor
  • Sör
  • Párlat
  • Kávé
  • Gasztro

borravalo.hu

bor ● sör ● párlat ● kávé ● gasztro ● bárkultúra

  • Címlap
  • Közélet
  • Hírek
  • Design
  • Podcast
  • Mindenmás
  • Kapcsolat

Visszahívták a manga sztárbort

2010-09-23 ● Kántor Endre

Visszahívta annak a bornak értékesítését az a bordeaux-i bortermelő, akinek a bora bekerült a kultikus japán manga rajzfilmsorozatba, a Kami no Shizukuba. Jean-Pierre Amoreau nem akarta, hogy az egész 2003-as készletet felvásárolják a japánok.

Arról már korábban beszámoltunk, hogy Robert Parker japán kihívója Kanzaki Shizuku manga főszereplő sommelier lehet az Kami no Shizuku, vagyis ?Istenek Könnyei? című sorozatból. Csak röviden a mangasorozat lényege, hogy az ifjú Shizukunak össze kell gyűjtenie a világ 12 legjobb borát, mert csak így juthat be elhalálozott apja borospincéjébe.

A sikeres képregényből rajzfilm lett, és úgy tűnik, hogy a főhős egy-egy mozdulata, kommentárja, ill. borválasztása rendesen mozgatja a piacot Japánban, sőt Koreában és Tajvanon is. Annak idején a japán nemzeti légitársaságnak át kellett alakítania a borszelekcióját a képregény hatására, és az Enoteca nevű, legnagyobb japán borimportőr cég is jelezte, hogy az eladásokon érzi a képregény hatását.

Az egyik kiválasztott bor a (különben kevéssé ismert) 2003-as Château le Puy lett, mely ennek hatására sztárstátuszba repült a szigetországban, a sorozat bizonyos részének levetítése utáni napon azonnal 150 rendelést kapott. Amoreau úr először nagyon boldog volt, aztán hirtelen meggondolta magát, és visszahívta 2003-as borait a japán piacról, hogy azok ne legyenek spekulátorok célpontjai, és továbbra is mindenki számára elérhetőek legyenek ? nyilatkozta a francia rádióban.

Azóta volt olyan japán turista, aki azért utazott Párizsba, hogy vegyen pár palackkal. Jean Pierre saját készletet tart fent azoknak, akik valóban a bor iránt érdeklődnek, azt mondja, elérhető áron akarja tartani a valódi borkedvelők számára. Ezt egyébként ő állapítja meg. Az árat sem emelte nagyon, az eddigi 15,5 euróról csupán 18 euróra.

Egy biztos: a Château le Puy nevét a világ megismerte.

Címkék: 2003, Bordeaux, Chateau le Puy, eladások, értékesítés, japán, kami no shizuku, kereskedelem, manga, marketing, piac

← Borautomata a francia hiperekben Borravalós borlovag →

Tetszett? Küldd el másoknak is!

Kövess minket

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Tumblr
  • Twitter
  • YouTube

Podcast

Konc vs. Cibere – farsang és böjt

Márciusi ifjak és a szabadság bora

Pezsgőt júniusban

Instagram

Follow on Instagram

Hírlevél

Nem szeretnél lemaradni? Érdekelnek a kiemelt események, ajánlatok?

Hírek, Programok

Nagy Egri Borműhely kóstoló

Négy érmet hoztak el a Kreinbacher magnumok a pezsgő vb-n

Borszerda egri borokkal

Egytőről évjáratbemutató

Negyedszer is Trófea díjat kapott a Tornai Pincészet



Mi az, hogy ital/bár kultúra? Egyáltalán, miért kell a borokról, sörökről, párlatokról vagy kávékról kóstolójegyzetet írni? Inni kell, és kész, nem? De.
Persze, mi azt gondoljuk, hogy közben keresni kell a jót, a még jobbat, a tökéletest - ha van olyan. A kultúra a civilizáció építőeleme. Ahogy az irodalomban vagy zenében, az italok és ételek terén is lehet alkotni, és a tökélyre törekvő alkotást megérteni. Közben pedig lehet inni is - ünnepkor, lazításnak, búfelejtésre - hisz ez is kultúránk része. Főleg akkor, ha kulturáltan csináljuk. Ezért vagyunk mi: hogy megmutassuk mit és hogyan érdemes. Hogy mikor, az rátok van bízva...
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok és feltételek

Keresés

Archívum

Facebook közösség

Copyright © 2023 · Borravalo.hu - minden jog fenntartva!