Visszahívta annak a bornak értékesítését az a bordeaux-i bortermelő, akinek a bora bekerült a kultikus japán manga rajzfilmsorozatba, a Kami no Shizukuba. Jean-Pierre Amoreau nem akarta, hogy az egész 2003-as készletet felvásárolják a japánok.
Arról már korábban beszámoltunk, hogy Robert Parker japán kihívója Kanzaki Shizuku manga főszereplő sommelier lehet az Kami no Shizuku, vagyis ?Istenek Könnyei? című sorozatból. Csak röviden a mangasorozat lényege, hogy az ifjú Shizukunak össze kell gyűjtenie a világ 12 legjobb borát, mert csak így juthat be elhalálozott apja borospincéjébe.
A sikeres képregényből rajzfilm lett, és úgy tűnik, hogy a főhős egy-egy mozdulata, kommentárja, ill. borválasztása rendesen mozgatja a piacot Japánban, sőt Koreában és Tajvanon is. Annak idején a japán nemzeti légitársaságnak át kellett alakítania a borszelekcióját a képregény hatására, és az Enoteca nevű, legnagyobb japán borimportőr cég is jelezte, hogy az eladásokon érzi a képregény hatását.
Az egyik kiválasztott bor a (különben kevéssé ismert) 2003-as Château le Puy lett, mely ennek hatására sztárstátuszba repült a szigetországban, a sorozat bizonyos részének levetítése utáni napon azonnal 150 rendelést kapott. Amoreau úr először nagyon boldog volt, aztán hirtelen meggondolta magát, és visszahívta 2003-as borait a japán piacról, hogy azok ne legyenek spekulátorok célpontjai, és továbbra is mindenki számára elérhetőek legyenek ? nyilatkozta a francia rádióban.
Azóta volt olyan japán turista, aki azért utazott Párizsba, hogy vegyen pár palackkal. Jean Pierre saját készletet tart fent azoknak, akik valóban a bor iránt érdeklődnek, azt mondja, elérhető áron akarja tartani a valódi borkedvelők számára. Ezt egyébként ő állapítja meg. Az árat sem emelte nagyon, az eddigi 15,5 euróról csupán 18 euróra.
Egy biztos: a Château le Puy nevét a világ megismerte.