Ha péntek, akkor rendszeres heti hírszüret. Kicsit amerikai túlsúlyosra (ez freudi) sikeredett, de ennek megvan az oka: úgyis mindenki rájuk figyel, kiváltképp a legvidámabb Barackra – de végül is ők a legjobban fejlődő borfogyasztó nemzet, hát miért is ne. Azért kompenzáltunk némileg.
Betették a lábukat Bordeaux-ba a kínaiak
Úgy néz ki, Kína a bor területén is megállíthatatlanul nyomul: most az orosz és indiai konkurencia elől happoltak el egy bordeaux-i chateau-t, amellyel mondhatni betették a lábukat a világ legismertebb bortermelő vidékére, még ha egy nem túl ismert Latour-Laguens-ről is van szó. A 60 hektáros szőlővel bíró, évi 160 ezer palackot termelő (eddig!) 500 éves chateau vételárát nem hozták nyilvánosságra, a dealt január 24-én ütötték nyélbe. Ez az első alkalom, hogy kínai cég ? ez esetben a Longhai International Trading Company ? bordeaux-i ingatlant és pincét vásáról.
Tovább: AFP hírügynökség
Nagyobb lett az amerikaiak szomja a borra
Ahogy múlt heti hírszüretünkben beszámoltunk róla, egyre több olasz bort importálnak az amerikaiak. Ami nem csoda, tekintve, hogy az borfogyasztás összességében nőtt az USA-ban. Tavaly 314 millió karton bort téptek fel az amcsik, ami új rekordnak számít, és persze alátámasztja azt, hogy az USA a világ leggyorsabban fejlődő borpiaca. Az eladások 4 százalékkal nőttek, 30 milliárd dollárra. Az import borok mértéke is egyre nő, naná, sokan felismerték a lehetőséget: az eladott borok 31 százaléka származott behozatalból, ez rekordmértékű, 9 százalékos növekedést jelent. A legnagyobb termelő még mindig Kalifornia, a maga 192 millió rekeszével.
Tovább: The Press Democrat
Kalóriákat a borcímkékre?
Bizony. És ki más forszírozná ezt, mint a legdinamikusabban fejlődő piac szereplői. Az amerikai fogyasztók egy tanulmány szerint szeretnék látni a borok címkéin a teljes információt, magyarán nem csupán az alkohol fokát, hanem azt is, hogy mennyi alkohol van egy pohárban, hány pohárra való van az üvegben, hány kalóriát jelent ez, mennyi a szénhidrát, zsír és fehérje a palackban.
Tovább: Decanter
Madarat tolláról, bort áráról
Egy tanulmány bebizonyította, amit már eddig is sejtettünk: az ár igen is befolyásoló tényező a vásárlásnál. Félretéve a viccet: a tanulmány szerint a drágábbra tartott bor jobban ízlik. Tényleg. Kutatók az alanyok agyát vizsgálták, miközben borokat kóstoltattak velük. Kiderült, hogy két azonos borból az ízlett jobban az alanyoknak, amelyikről azt mondták nekik, hogy drágább. A kutatás arra is kitér, hogyan lehet a fogyasztókat ez alapján marketing taktikákkal „tőrbe csalni”.
Tovább: The Salisbury Post
Schwarzi kampányol a bornak
Ilyen mértékű importbővülés után nem csoda, ha a kaliforniai borászok megijedtek: azon nyomban kampányba is kezdtek, és nem mást nyertek meg rá, mint kormányzójukat, Mr. Schwarzeneggert. Arnold mellett persze még rengeteg híresség vesz részt a kampányban, amely a kaliforniai turisztikai hivatal és a borászati intézet közös akciója (www.landofwineandfood.com). Ne lepődjünk meg, ha jövő héttől a CNN is nyomni fogja azt a reklámot, ahol Schwarzi és felesége egy tengerpartra néző étteremben dőzsöl.
Tovább: AP
Kisebb palackokat a kocsmákba!
A brit szabaddemokraták azt forszírozzák, hogy a pubok, klubbok, éttermek kisebb borospalackokat is tartsanak ? ezzel a túlzott alkoholfogyasztást szeretnék visszaszorítani a szigetországban. A libdemek szerint az,hogy a legtöbb vendéglátóhely mostanra csak 175 és 250 milliliteres palackokat kínál csak arra szolgál, hogy több pénzt pumpoljanak ki a kuncsaftokból. Szerintük a káros mellékhatás az, hogy így a kuncsaft többet is iszik, ha már egyszer megvette a bort. Azt akarják ezért elérni, hogy ismét lehessen 125 ml-es palackokat rendelni.
Tovább: The Guardian
Széndioxid szintet mér Bordeaux
A vezető francia borrégió mérni kívánja a széndioxid kibocsátást, a környezettudatosabb gazdálkodás érdekében. A bordeaux-i borintézet, a Conseil Interprofessionel des Vins de Bordeaux (CIVB) azt szeretné kideríteni, mennyit is tesz hozzá a globális felmelegedéshez a régió borászata, és az egyéb, ehhez kapcsolódó tevékenységek, mint a szállítmányozás.
Tovább: AFP
Unja a vöröset? Itt a katbor!
Emlékszünk még erre? „Észak-Jemen jó hely, ott mindenki katlevélen él, Észak-Jemen jó hely, van elég katlevél” Na ugye. És honnan viszik oda a katot? Hát Etiópiából, nagyrészt onnan. Tavaly 100 millió dollárnyit exportáltak. Egy etióp kutató fejéből meg az pattant ki, hogy katbort készítsen. Eddig 500 alanyon tesztelte, akiknek bejött a dolog, a kutató Ejaszu Haile Szelasszié szerint pedig a katlevélből készített bor ugyanolyan jó, vagy még jobb, mint a szőlőből készülő társa. Az amfetamin tartalmú kat Afrika keleti részén és az arab világban kedvelt bódítószer. A kutató szerint nem szabad rosszra gondolni: a borkészítés közben a készítmény elveszti amfetamin-tartalmát.
Tovább: Yahoo! News
Kántorbandi
Korábban:
Hírszüret: megatranzakciók, rejtett gyöngyszemek, borfilmek