A Borravaló Magnum-index ?, – vagy BMI – egy árérték mutató, elve nagyon egyszerű: vesszük a Wine Spectator 100 pontos rendszerét, és annak rendje módja szerint lepontozunk egy bort. Ezt a pontszámot elosztjuk a bor forintbani árával, és a kapott értéket a könnyebb megemészthetőség miatt felszorozzuk 1000-el. Nevét egy kedves borkedvelő piaci szakértő barátunk adta, aki szerint, a Magnum tökéletesen kifejezi a value for money, (vagyis a kannás helyett) filozófiát. Szerintünk is.
Példa:
Vegyük az egyik korábbi tesztünk eredményeit. A 2006-os Gere Attila Solus 87 pont lett, a bor polcára 11.280 és 15.999 forint között mozog, ami átlagosan 13.640 forintot jelent. 87 osztva 13.640-nel szorozva 1000-el = 6,37. Ennyi a 2006-os Gere Solus Magnum-indexe. Ha mondjuk a 2006 Solus ára lemenne 8.000 forintra, vagy annyiért jutnánk hozzá, akkor a Magnum-index értéke rögtön ugrana, és 10,87 lenne.
Minél magasabb a Borravaló Magnum-index, annál jobban megéri megvenni azt a bizonyos bort.
Elképzelhető-e, hogy egy alacsonyabb pontszámú bornak magasabb az árérték indexe, vagyis ebben a súlyozásban jobban szerepel? Igen. Ennek az indexnek ugyanis nem az a lényege, hogy megmutassa, melyik a JOBB bor, arra ott van a Wine Spectator 100 pontos rendszer, amit mi is alkalmazunk, és már mindenki megszokta. A Magnum-index azt mutatja, melyik bor ÉRI MEG jobban.