Környezetvédelem, palackhiány, a nőket fiatalítja a bor

Eheti hírszüretünkben: a héten tartották Barcelonában a klímaváltozás és bor konferenciát, ahol arra kerestek választ, hogyan lehet az iparág emissziós szintjét csökkenteni – még az Al Gore is ott volt. Palackhiány van a franciáknál, ami szintén környezetvédelmi kérdést is felvet: a drágább, nehezebb palackok előállítása ugyanis jobban szennyez. Rekordnövekedés volt a francia boreladásokban, nem utolsósorban a kínai fogyasztóknak köszönhetően, Új-Zélandon is rekord szüretre számítanak. Végül, úgy néz ki a nőket fiatalítja a bor. Ha péntek, akkor hírszüret.

Kína most sem hiányzik, vélhetően a jövőben egyre többet beszélünk a Kínáról bor kapcsán is. Rekordok dőltek meg, a végére meg egy igazán érdekes összefogásról adunk számot, amely eredménye férfiaknak, nőknek egyaránt kedvez.

Palackhiány a franciáknál

Palackhiányban szenvednek a francia bortermelők, ami igazán meglepőnek tűnhet, tekintve, hogy pár éve még a fel nem vásárolt bort borítgatták ki hordószám. Most azonban más a helyzet: ahogy kéőbbi hírekben is látni fogjuk, az eladások rekordokat döntenek, a gond pedig az, hogy a könnyebb, környezetkímélőbb üvegekből egyszerűen nincs elég. Több termelő egyszerűen elkezdte sötét üvegekbe palackozni a rozékat is, a cikkből kiderül, hogy nem készültek fel ilyen eshetőségre. Az egyik leginkább érintett régió Languedoc, az eladások itt 2000 óta folyamatosan nőnek, a helyzet azonban csak mostanra lett kritikus. Nehogy azt higgyük, hogy a környezetkímélőbb palack csupán úri passzió: a nagy brit kiskereskedelmi láncok szóba sem állnak olyannak, aki nem ilyet használ – fő az environmental policy – mondja Jean-Claude Mas, a Domaines Paul Mas igazgatója. Ők tavaly 9 millió palack languedoc-it adtak el.

Tovább: AFP via Yahoo News

Al Gore zárta a második „klímaváltozás és bor” csúcsot

Barcelonában tartották a második „klímaváltozás ás bor” elnevezésű konferenciát, melyet a volt amerikai alelnök, Al Gore beszéde zárt. A 16-án véget ért konferencia fő témája az volt, hogyan tudnak a világ borászatai hozzájárulni az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentéséhez. A konferencián jelen volt a világ legkörnyezetkímélőbb pincészete, az ausztrál Banrock Station. A borászat vezetője, Tony Sharley elmondta, mennyit fektetnek környezetvédelmi kutatásokba, melynek eredményeképpen csökkentik vízhasználatot, a szállítási költségeket, újrahasznosított csomagolást használnak. A konferencián a spanyol termelők csupán 5 százaléka vett részt.

Tovább: South African Wine News

Hódított tavaly a francia bor

145 százalékkal nőtt tavaly a francia borértékesítés, a francia bor és párlat exportőrök szervezetének adatai szerint. A tömény szeszek, konyakok eladása 162 százalékkal nőtt. A legnagyobb piacok az Egyesült Államok, Szingapúr és Kína, ahol egyre több középosztálybéli fedezi fel magénak a francia borokat: csak Kínában tavaly háromszámjegyű növekedést regisztráltak, értékben közel 250 eurót értek el.

Tovább: China Daily

A pezsgő sem maradt le

A rekord évből a pezsgő sem maradhatott ki, az összesen 10 milliárd eurós francia bor és töményital exportból a pezsgő 2,4 milliárd eurót tett ki. A francia pezsgőeladások egyébként 5 százalékkal 147 millió palackra nőttek. 2008-ra azonban ennél rosszabb évet prognosztizálnak mind pezsgő, mind bor tekintetében. 

Tovább: Beverage World

Rekordszüret lesz Új-Zélandon

A várakozások szerint minden eddigit felülmúló szüret lesz Új-Zélandon idén: a bortermelők szövetségének adatai szerint 20 százalékkal több szőlőt szüretelnek majd a tavalyinál. 2007-ben 205 ezer tonnát szedtek le a szigetországban. A 45 ezer plusz tonnától a szövetség rekord értékesítést is vár: tavaly az Új-Zélandi borászatok 36 százalékkal, 560 millió dollárra növelték eladásaikat világszerte.

Tovább: Bloomberg

Fiatalítja a nőket a bor

Na persze nem arról van szó, hogy ha a férfiak többet isznak, szebbnek látják a gyengébbik nemet, de még arról sem, hogy megfiatalodnak azok a nők, akik bort isznak, ha lélekben mégis így van. A csodát ezúttal is egy kozmetikum ígéri, méghozzá egy igen patinás francia pincétől. A Dior új krémje, a L’Or de Vie szemkrém egy prémium desszertborból, a Chateau d’Yquemből készül, annak magas antioxidáns tartalma miatt. Csak reménykedni tudunk, hogy itthon is összeáll egy gyógyszergyár és egy pincészet, hogy kihozzanak valamit a tokajiból: tippünk lenne rá, kinek érné meg igazán…

Tovább: CBS Broadcasting

Korábban:

Túl drága borok, jót is tehet a globális felmelegedés, borkeresővel könnyebb

Turbánosok, kiwik, virtuális sommelier

Kínaiak Bordeaux-ban, Schwarzi borkampánya, itt a katbor

Hírszüret: megatranzakciók, rejtett gyöngyszemek, borfilmek

Minden vélemény számít!